Saturday, November 20, 2010

my HIJRI birthday

13 zulhijjah 1410 bersamaan hari tashriq yang lepas merupakan birthday saya yang ke21 mengikot taqwim hijrah. kirenye, kalau ekot kalendar masihi, saya umur 20, tapi kalau kalendar islam, saya 21. sangat tidak pecaye.. apekah.. saya bukan lagi REMAJA ke??

ok, seorang bespren saya penah mesej saya pada birthday saya yang lepas, dan saya simpan lagi mesej tersebut hingga hari ini. mesej beliau yang berbunyik:

" happy birthday. selamat menginjak ke alam dewasa.. hehe.. no more teens ye kak una (nama manje beliau kepada saya). start your 20 with something sweet.. change for good.. semoga panjang umur, murah rezeki.. bertambah ilmu duniawi dan ukhrawi.. berjaya here and ever after.. bertemu dengan JODOH yang sama2 dapat melangkah menujuNYA, redhaNYA, syurgaNYA.. semoga dapat menjadi anak yang solehah, isteri yang menyirami rumah tangga dengan kasih sayang dan cinta keranaNYA, ibu yang mendidik anak2 di jalan syurgaNYA.. semoga menjadi hamba yang benar2 mentaatinya, mencintaiNYA.. semoga rahmatNYA sentiasa bersamamu sahabat... siramilah hati sahabat2mu dengan embun2 nasihat dan teguran agar keimanan dan ketaqwaan tumbuh dengan mekar untuk sama2 melangkah menuju redhaNYA"

perrrgh.. sangat bermakna dan futuristik mesej beliau. ucapan ini mungkin boleh digunakan sehingga 10 tahun akan datang.. hehe.. by the way, tq uci!

~~~ happy birthday, me ~~~

2 comments: