Thursday, November 4, 2010

jangan gaduh2 ye?

sebelum saya stat pape.. umm.. nk tanya kepada mane2 otai blog.. cemane nak buat ayat2 first yang best ye? ayat2 intro saya sume hancuss.. bila ntah nak improve..huhu

okies.. hari nih saya habeskan masa hampir 6 jam mengadap laptop dan online. spt yang telah dinyatakan kat previous entry, minggu honeymoon la katakann.. memang online aje la kejenye. mule2, siapkan keje kewartawanan kejap. buat artikel sebijik, then edit2 gambar, then hantar kat editor akhbar (saya jadik journalist utk akhbar universiti - samudera). sebenarnye, jadik journalist @ penulis nih memang cita2 dari kecik.. tp since kat sekolah menengah dulu amik science stream, so hasrat tuh terkubur aje la.. tapi kire ok la kan, journalist utk universiti..hehe.. ~walopun gaya penulisan cam hancuss je~

lepas abes wat keje.. bersiar2 kat facebook. jengok notification, approve friend, komen kat kawan2.. update ape yang patot.. then balas mesej daripada ORANG ITU. ORANG ITU cakap gudluck exam. hehe.. sape? erp... xyah bagitau kott.. saya bukan orang femes pun kan *_*

kat facebook hari nih byk merubah saya punye akaun facebook coz saya terbaca satu link kat wall kak long... summary link tuh lebih kurang cerita pasal tak eloknye pompuan letak gambar beria2 kat facebook. ye la, kan rasulullah cakap pandangan pertame je yang dibenarkan.. kalau dah letak gambar, especially yang muke penuh ruangan.. memang le tak elok.. ada ke laki ajnabi yang tertengok gambar perempuan skali, then terus tukar page lain... hurm.. musykil2.. papepun, saya punye da delete hampir semua.. tggl 1-2 utk pengenalan diri je.. at least, walopun pahala tak byk, dosa2 free ni kalau boleh, elak..

lepas berpuas hati dengan facebook, saya jalan2 kat blog. pegi usya2 blog kawan2.. nosoul noheart, bukan penggoda, saya_arief.. then terlajak la sampai blog2 orang yang tak dikenali. ada saya ter'usya' blog sorang nih.. name ape, tak ingat la pulak.. tapi sampai ada haters.. dan haters tuh cakap macam2 pasal brader tuh. ohoh.. apekah..

bagi saya, blog bukan tempat utk cari gadoh @ nak provoke sape2.. kalau nak tulis sal kawan2 anda ke, papa anda ke, kehidupan, campus, etc.. boleh la.. lagi best kalau yang boleh berdakwah, sebarkan pape ilmu. tapi janganla ada gadoh2 ye? tak gentleman la gadoh kat alam maya.. macam baling ice cube, sembunyik tangan.. (just pendapat insan dangkal ni.. jangan la pulak saya ada haters lak lepas nih) kalau ada pape yang tak puas ati, tegur la dengan bersopan.. pkai emel ke.. kan lebih harmonis..

ok, ini sudah waktu tido beta.. adios

~~~ masih mencari identiti ~~~

No comments:

Post a Comment