Sunday, December 29, 2013

TERBAEEEEK 2013

In the name of ALLAH the Most Gracious and the Most Merciful..

Assalamualaikum hai semua. Its been a tradition untuk tulis apa yang best best berlaku dalam tahun ni, sampaikan aku pun sanggup online semata-mata nak tulis ni woohoo. Aci tak nak cakap, rasa tak lengkap dan tak berguna buat blog kalau yang ni pun malas nak tulis
 Eh? Haha

Tapi aku tulis simple simple ja dan dah malas nak buat colour fancy-fancy macam tahun-tahun lepas. Dah matang katakhonn muehehehe ;-)

1. Movie terbaik 2013
Tahun ni tahun aku dah pandai pergi tengok movie kat panggung haha. Duk keyel lah kan. Antara movie yang aku pernah tengok kat panggung tahun ni minyak dagu, juvana the movie, thor, iron man, dan jugak bencinta. (Itu je lah ponn aku pergi tengok ingatkan banyak sangat haha)

Seriusli bukan kaki wayang pun, cuma kadang-kadang boring weekenf pergi la nonton jap ngan mek wani. Hihi.

Ramai yang cakap THOR tu yang the best tahun ni, tapi aku bukan jenis layan MARVEL sangat jadi bila kena seret *over sangat nak cakap mek wani paksa tengok wayang lettew* tonton cerita tu, aku rasa tak faham sangat haha haha. Macam 'eh kau ni dah kenapa Loki' rupa-rupanya tanya balik mek wani baru dia cerita balik yang Loki ni jahat dulu dan aku pun 'oooo' kan aja :-D

Tapi iron man tu lah aku rasa paaaling best sekali. Sebab iron man tu lucu. Itu aja sebabnya haha. Cerita melayu semua macam senduu je aku tengok, dan keluar wayang rasa macam membazir je hahaha. (Ok kutuk sikit-sikit dah la Ayna)

2. Lagu terbaik 2013
Etceli mp3-yang-dah-macam-nyawa aku tu hilang masa awal bulan februari, aku dah tak layan sangat dengar lagu. Itulah hikmah Allah hilangkan kot.hihi. sebenarnya bukan hilang kena curi ke apa, aku pergi letak dalam plastik pastu TERbuang sebab ingatkan sampah. Pffft. Tapi dengar radio kadang-kadang je lah. Lagu yang paling besst sangat tahun ni jatuh kepada :-)

SHAHIR- DIA YANG KAU PILIH
'Biarkan aku berundur.. jika itu yang telah pun tertulis.. jalan ku tak panjang bersama dirimu.. jadikan dia terbaik.. kerna itu yang telah kau pilih...' bla bla bla. Tapi tak ingat sangat. Tapi sekali dengar terus zaaap rasa macam kena batang hidung sendiri.

By the way selamat pengantin baru AWAK. *motif sangat cakap macam ni hihi* *lap air mata*

3. Event terbaik 2013
Banyak jugak lah benda-benda yang best dalam tahun ni, tapi yang aku paling suka adalah bila aku dapat mengundi. Rasa sangat dewasa dan matang dan boleh menentukan kepimpinan negara hoho *oke fine itu dah lebih*

Lagi satu best bila dapat kerja, pergi kenduri kawan-kawan, dapat henfon baru *ehhem* dan macam-macam lagi lah.

Alhamdulillah ALLAH tak uji aku dengan musibah dan kehilangan.

4- buku terbaik 2013
Kalau nak cakap MUKABUKU valid tak? Haha. Sebab memang tak membaca sangat tahun ni. Hmm. Dulu-dulu selalu imagine bila dah kerja, ada kewangan sendiri aku nak beli 2 buku secara tetap setiap bulan. Last last buku ntah ke mana sebab memang takde masa sangat pun. Balik rumah rehat jap mandi semua, terus rasa nak membutaa haha. Buku pinjam pun 2-3 bulan duk kat kepala katil tanpa mendapat layanan yang setimpal hikhok.

Mukabuku best apa, aku tengok berita, tanya khabar kawan-kawan dan baca post post dakwah dari kawan-kawan. Ok la tu hihi.

Tapi aku rasa buku yang WAJIB korang ada untuk tahun ni adalah buku karya FATIMAH SYARHA DAN SUAMI; CINTA HIGH CLASS. Novel tu memang bestt, rasa termotivasi bila baca dan korang akan setuju yang LELAKI YANG BAIK ADALAH UNTUK PEREMPUAN YANG BAIK. kau nak pasangan yang baik, kau sendiri yang kena jadi terbaik dulu.
*nanges*

~~ end of topic ~~

Reflection: tahun ni ALHAMDULILLAH aku berjaya menjadi seorang yang positif *amboii puji diri sendiri nampak* dan emosi dah boleh kontrol dengan agak baik (tapi part cepat naik angin tu ada sikit) tapi takdelah sampai marah orang depan-depan, dalam hati tu sikitt lah. Haha.

Tahun ni jugak jadi anak yang lebih bertanggungjawab, lebih penyayang dengan adik beradik. Baru tahu rasa rindu kat adik beradik tu macam mana. Dulu asyik nak cari gaduh je haha. Homesick pun boleh tahan teruk jugak tahun ni, tapi masih boleh cover la.

Aku pun dah berjaya neutralkan hati dan dah tak sedih-sedih dah untuk cinta yang tak kesampaian *apasal macam ayat novel sangat ni haha* dah boleh terima hakikat yang dia bukan untuk aku. Dan dah rasa macam kawan biasa je haha. Yeayy good job Ayna!

Tahun ni aku takdelah serius sangat lagi simpan duit, asyik nak buat enjoii aja. Hmm. Padahal enjoi nya tu bukan apa sangat pun, tapi aku memang gilaa beli baju dan tudung. Tahun depan nak aim nak kena menyimpan ni. Kot-kot boleh buat masjid tahun depan weee. *mata bersinar sinar haha*

Azam tahun depan: nak jadi seorang yang rajin bersedekah, rajin buat amalan sunat, kurangkan mengumpat *bila dah duk dengan kawan-kawan ringan je mulut ni huhu* *tampar mulut sikit* *takyah pandang serong korang pun mesti pernah TERbuat kan* ahha. Nak jadi anak yang lebih baik. Nak ada kewangan yang kukuh. Nak pergi melancong ke luar negara. Nak beli aset. Nak naik pelamin *tiba-tiba* haha

Yang penting azam nak kurus maintain ada tiap-tiap tahun tanpa gagal hahaha. Makin fikir nak kurus, makin banyak makan. Maka tak payah nak azam kurus sangat lah. Kui3

Tahun depan dah 24 tahun. Ayyoo. Rasa macam baru je umur darjah nam haritu *statement mintak lempang* haha

~~~mature ayna for 2014. Really? Haha~~~

No comments:

Post a Comment