Sunday, June 19, 2011

7 things i REALLY wants to do in LIFE

entri pertama untuk '7 things' project. jap.. jap. kenapa tujuh erk? err.. sebab saya taknak buat lapan atau enam *tak menjawab soalan* "_"

tujuh perkara yang saya naaaaaaaaaaaaaaaaaaak sangat buat dalam hidup, besides benda-benda yang wajib untuk muslim perlu buat dalam hidup (menunaikan haji, berbuat baik kat mak ayah, etc, etc). err.. kalau ada orang yang nak tolong fulfill, boley jugak... ekeke

1- backpacking ke australia dengan satu backpack, satu map, dan satu kamera dengan seorang sahabat. whoa.. best best best! pergi menjajah menjelajah ke sydney opera house, chinatown, pergi tengok kola bear, blue mountain, dan baaaaaaanyak lagi! (pengaruh tengok iklan pelancongan austalia dan jugak novel contengan jalanan;hlovate). hop on hop off dekat hotel bajet dan makan megi panas-panas di waktu sejuk *berangan*

2- a month without housechores mesti heaven! saya tak mintak lebih, nak sebulan je.. huhu. bayangkan ~~ bangun pagi-pagi, tengok atas meja makan dah ada sarapan. bangun pagi tak payah kemas katil. lepas je makan, lepak tengok cite korea, tak perlu pegi basuh kain baju, tak payah sidai baju. rumah pun tak payah kemas. abis je tengok muvie, time to lunch! petang pulak pegi main badminton, siap je main terus ada dinner.. then sleep like a queen. haha *kata-kata orang pemalas buat keje rumah*

3- publish satu novel.erm.. yang ni angan-angan je. bakat satu habuk pun takde.. hehe. tapi teringin la, buat satu novel yang best-best macam hlovate @ noor suraya.

4- marah orang depan-depan. yang ni memang saya tak pernah buat sepanjang hidup saya. (sedih owh jadik orang penakut nih). selalu pendam aje apa yang tak puas hati dan tulis dalam belog. tapi marah-marah tak elok kan.. kan?

5- shoping sakan tanpa memikirkan bajet. ini impian besar bagi orang-orang yang suka shoping tapi duit takdak macam saya. ohoh. sebelum nih berjimat duit pinjaman je kalau nak beli pape. takpe, nanti shoping barang hantaran nanti (entah berapa tahun lagi).. erm.. siap la! *ayna, layan la sangat nafsu shoping tuh.. isk*

6- bukak satu kedai makan berasaskan coklat macam tok aba's kokotiam dalam citer boboiboy. motif utama: sebab saya sangat suka coklat *i'm a typical girl, huh*. motif kedua: saya suka makan. tapi heaven kot..... ada kek coklat, brownies coklat, chocolate ice blended, puding coklat, wafer inti coklat.. ayook.. sedapnye.. (ni kalau bukak kedai nih takde untung, sebab duk habis kat tauke je. haha)

7- belog saya fofular di seantero malaya dan dikomen oleh blogger-blogger otai.. ahaha. *sigh* walaupun saya tak de magnet duit si nuffnang, atau takde traffic kencang-kencang.. tapi saya blogging untuk own satisfactory.. ecece.

TAMMAT PART 1

3 comments:

  1. saya nak jd sahabat yg bsama awak backpacking tu...tp awk kna sponsor la sbb awk keje setahun lebih awal dr saya...heheheehehhehe boleh la wak!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. mari2.. saya seponsor map cukup sahaja... hahaha

    ReplyDelete
  3. hahah map pon jadila!!! asal dpt backpacking same2...hihihihihi

    ReplyDelete