Saturday, January 8, 2011

kawan-kawanku sampai SERU

duit tak ada..
tapi hati ingin kawen
apa daya ku.. ooo

pernah dengar tak lagu ni? ni lagu zaman 80an kot. tapi, since entry ini adalah special untuk kawan-kawan kak na yang baru sedang dan akan bertunang, dan jugak special to roomate kak na, Cik Farah yang akan kawen 22/1/2011 ni; kak na ubah ciket liriknye.. hehe

duit dah ada..
maka hati ingin kawen
apa nak tunggu.. ooo

baru-baru nih, banyak pulak kak na dapat berita dari kawan-kawan. ada yang dapat rombongan merisik, ada yang bertunang, dan jugak paling best roomate kak na masa tahun 1 pulak nak kawen. masa dia mesej-mesej dengan kak na dulu, ciap offer jadi pengapit lagi.. hehe (jangan jeles!). tapi kak na tolak sebab takot rosak majlis.. haha

hmm.. mungkin da sampai seru masing-masing untuk hidup berkeluarga. sekali bila fikir-fikir balik, kak na dan rakan-rakan sebaya memang sudah taraf 'boleh kahwin' bukan ('wajib kahwin') ye. seronok jugak bila tengok foto-foto yang diorang upload dalam fesbuk. hantaran, baju kahwin, etc, etc.. membuatkan hati kak na jeles (ceeh)

bercerita tentang Cik Farah, diorang bertunang masa lepas raya tahun lepas lagi. alhamdulillah, majlis kawen dyeorang akan berlangsung tak lama lagi. Mr. Future-hubby, abang lan ni adalah pensyarah kat uni kak na nih. jadi, kak na nih da jadi chaperon sepanjang pertunangan tu (bajet important je watak kak na ni)

papepun, kak na memang dah eksaited habis nak pegi nih.. hadiah pun dah beli, baju dah siap ;)

untuk farah and the rest of my friends yang akan menamatkan zaman bujang;

rabbana hablana min azwajina wa zurriyyatina qurrata a'yun, waj'alna lil muttaqina imama
~ya tuhan kami, jadikanlah kami dan pasangan kami, serta anak-anak kami sebagai penyejuk mata dan jadikanlah kami pemimpin bari orang-orang yang bertakwa..

selamat berbahagia dan menyempurnakan separuh ketaqwaan (",)

~~~still waiting for my imam~~~

No comments:

Post a Comment