Monday, October 21, 2013

my DREAM wedding

in the name of ALLAH the Most Gracious and the Most Merciful

tajuk tu tak menahan kan? (>_<)

assalamualaikum, hai. sesuatu sangat tau kalau cerita bab kahwin-kahwin ni. hihi. walaupun saya takde plan nak kahwin lagi dalam masa terdekat ni (melainkan ALLAH cakap kun fayakun dan dah sampai jodoh) tapi sebetulnya memang takde plan apa-apa pun. err.. dalam 2 tahun ni dah selalu sangat attend wedding kawan-kawan kan, jadiknya pasang lah jugak angan-angan nanti nak kahwin nak macam ni, macam tu. typical girl sangat kan. haha. tambah pulak suka selak-selak buku pengantin tu. muehehe.

masa kecik-kecik dulu (kemain tau kecik-kecik dah fikir nak majlis macam mana. pfft) teringin sangat nak kahwin kat hotel... dari rumah saya nak pergi KOTA BHARU, mesti akan lalu hotel renaissance tau. dan akan fikir "esok-esok nak kahwin kat sini". haha. sekarang ni bila dah tahu harganya, memang GULP la telan air liur nak membuang duit kat situ. ngehngeh! (melainkan i olls kahwin dengan dato seri yeah).

so sekarang ni semenjak dah ada duit sendiri, baru macam rasional sikit dalam berangan-angan (eh boleh ke macam tu?). baru fikir yang kahwin tu bukan sesi fashion show dan sesi menghabiskan duit. haha. so my dream wedding is.. SOMETHING NICE AND SIMPLE.

kita teriiiiiiiingiiiiiiinn sangat untuk ada a WHITE wedding. pakai baju warna putih, pelamin warna putih, emm kat tangga ada lilit kain warna putih, pastu ada karpet putih, pintu gerbang warna putih. kek warna putih. muka bride je yang tak putih-putih. haha! dapat suami yang putih (cerah) tu satu bonus *ehem* taktau lah kenapa, sebab sekarang ni macam yang tema color blocking tu kan. kita nampak macam indian wedding pulok. hihi. mohon jangan terasa bagi sapa-sapa yang buat cenggitu.


gambar dari google -_-"

 lepastu nak ada wedding yang takde sesi tepung tawar atau yang sama waktu dengannya. masa kak long kita dulu, takde lah tepung-tepung tawar mana pun, tukar dengan sesi suap-suap pulut. panggil mak ayah, saudara-mara pihak lelaki dan pihak perempuan suap pulut untuk pengantin. boleh tahan banyak jugak lah kena makan. tapi masalahnya sekarang, KITA TAK MAKAN PULUT! memang loya tekak kalau makan. haha. melampau nau. kalau pulut pagi warna coklat tu je yang kita makan, dengan syarat kelapa parut tu kena banyak gila. so mungkin boleh ngelat acara ni.

i hate photobooth! ntah la taktau kenapa, macam takde faedah je benda tu. haha! macam ada satu side untuk perempuan menggedik kat situ dengan prop ntah hapa-hapa. sekali lagi, mohon jangan terasa. ampun-ampun. tapi kita lagi suka konventional wedding dan takyah pelik-pelik sangat. tapi guestbook tu nak, takut ter-missed tetamu yang datang. at least kita tahu sapa attend wedding kita haha!

oh one more thing, i hate loud music too! plus dengan deejay yang merapu-rapu. wedding akak kita dulu pun ada pasang-pasang lagu jugak, tapi dia tak suka. tapi abah insist. dann dia terpaksa turutkan. tapi nanti giliran kita, kita nak tegaskan kita taknak! hoho. tapi kalau pasang something instrumental piano ke, biola ke ok jugak kan? selagi tak menganggu tetamu nak bersembang. mihmih.

kalau boleh tetamu pun tak nak jemput saudara mara jauh yang tak kenal. boleh pulak cenggitu? haha. tak suka bila kita kena salam sambil senyum sumbing dan buat eye contact dengan mak kita, pastu bisik "sape nih mak? sedara kita ke?" haha!.. tapi sepatutnya masa majlis-majlis macam ni lah kena rapatkan silaturrahim kan. apa la aina nih! *ketuk kepala sendiri*

yang penting, SEMUA orang yang saya sayang kena ada pada majlis tersebut. adik beradik, sepupu sepapat, mak-mak saudara pak-pak saudara dan kawan-kawan, housemates dari  pasti arrasyidin sampai ke staff aeon kalau boleh. tapi macam impossible je kan muehehe

akhir sekali, dream wedding saya adalah untuk berkahwin dengan lelaki yang tepat. yang sanggup jaga saya, hargai saya, lindungi saya dan sayang saya bukan saja kat dunia tapi sampai akhirat sana. yang lihat saya sebagai wanita paling cantik di dunia, walaupun patploh ribu pompuan cantik keliling dia dan dia tetap kata "YES SHE'S THE ONE"..

sekian sesi merapu. haha. terima kasih kerana meluangkan masa :)

~~~nak kawen umur 24 tahun boleh. kahkah~~~

No comments:

Post a Comment