Wednesday, May 16, 2012

selamat hari CIKGU

in the name of ALLAH, the most gracious and the most merciful

*sedang menaip menggunakan pc library, dengan perut yang kelaparan kerana hari ni saya puasa. (puasa ganti tapi bilangan hari harus dirahsiakan. ahaks*

i would like to wish my sincere gratitute to all my teachers: PASTI ar-rasyidin kg. budi, sekolah kebangsaan mentuan, maahad muhammadi perempuan jln merbau, kolej MARA kulim, Universiti Malaysia Terengganu dan juga orang perseorangan yang menjadi guru secara tak langsung. juga untuk ma, yang merupakan cikgu di sekolah memandu. *big hugs*

ceritera guru:

- hadiah pertama yang saya bagi pada seorang guru (yang saya ingat) adalah sebatang pen hitam berharga 50sen. masa tu saya darjah 2 (^_^) selain itu, guru-guru sekolah rendah selalu menerima hadiah merepek-repek dari saya. antaranya adalah biskut dan buku 555. hadiah tak penting, yang penting niat kann. ahaha

- hari guru tiap-tiap tahun adalah sangat dinanti-nantikan sebab masa tu tak payah belajar, enjoy sakan dan makan free. ngee

- hari guru sekolah menengah pula hari untuk tengok cikgu cikgu jadik sporting. selain main game yang macam budak-budak, ada jugak anugerah seperti cikgu paling ramai anak, cikgu paling sempoi, etc etc (tak hengat dah)

- saya pernah dimengorat oleh cikgu praktikal semasa darjah 5 (ehh takde kaitan haha)

- saya sangat-suka-ingin-mahu jadi cikgu. tapi 2 kali pergi interview, dan kedua-duanya adalah gagal. sobs. maybe rezeki saya bukan di situ. kan..


- bestfriend- foreba-till-jannah saya adalah bakal cikgu :)

- tahun ni saya wish selamat hari guru kepada supervisor projek ilmiah tahun akhir (PITA) saya, dengan mesej berbunyik "SELAMAT HARI GURU DOKTOR" ~it sounds so weird. haha

- kenapa guru sahaja yang ada hari?? hari engineer ke, peguam ke, biologist ke takde ke. just wondering. hehe


happy teachers day! yeay!





~~~ sape yang memerlukan guru tuisyen biologi sila pm saya. ahaks ~~~

1 comment:

  1. the reason why only teacher has 'the day' because teacher is a profession that teaches all other profession..heheheh^^

    ReplyDelete